ישנתי טוב בלילה האחרון וקמתי בערך כשהתכוונתי
mi lape pona li pini e lape lon tenpo pona.
Before my lesson, I took some worn-out shoes and flip-flops out to the garbage. While I was out, I took several pictures of the two large flag that my landlord and landlady had put out to mark these two important days of the year in Israel, Yom HaZikaron and Yom HaAtzma'ut. One of these pictures is today's pic of the day:
לפני השיעור הוצאתי לפח האשפה נעליים ונעלי-אצבע שחוקות. כשהייתי בחוץ, צילמתי כמה תמונות של שני הדגלים הגדולים שעלו בעל הבית ובעלת הבית לציון שני הימים החשובים האלה של השנה בישראל, יום הזיכרון ויום העצמאות. אחת התמונות האלה היא תמונת היום של היום
mi tawa weka e len noka ike tawa ma ike. tenpo ni la mi pali e sitelen pi len kon pi ma Isale. jan pi tomo mi li ma e len ni tawa tenpo suno tu ni. ona li tan jan pona tu pi ma Isale. sitelen wan li sitelen pi tenpo suno ni:
I taught one 3-unit Berlitz lesson today: 9:30-11:45.
היום לימדתי שיעור ברליץ של 3 יחידות
mi pana e sona pi toki Inli: 9:30-11:45.
I spent most of the rest of the day watching YouTube videos and playing games on my iPad.
ביליתי את רוב שארית היום בצפייה בסרטוני יוטוב ובמשחקים באייפד שלי
tenpo sin la mi musi ni: mi lukin e sitelen tawa pi ma kon Jutupe li musi tan ilo musi lon ilo pi nanpa mute IPad.
In the evening, as I traditionally do on this day, I watched the national ceremony on Har Herzl in Jerusalem that marks the transition from Yom HaZikaron to Yom HaAtzma'ut. It's always an impressive show, and that was especially true this year, Israel's 70th birthday!
בערב, כפי שאני נוהג לעשות באופן מסורתי, צפיתי בטקס הארצי בהר הרצל בירושלים המסמן את המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות. זה תמיד מופע מרשים, וזה היה נכון במיוחד השנה, יום ההולדת ה -70 למדינת ישראל
tenpo pimeja la mi pali sama e pali nasin mi. mi lukin e toki e musi lon ma nena Herzl lon ma tomo Jelusalama pan tenpo suno tu ni pi ma Isale. tenpo ali la mi musi mute tan toki en musi ni. tenpo sike suno ni la mi musi mute mute e ona tan ni: ni li tenpo sike suno pi nanpa 70 pi ma Isale!
No comments:
Post a Comment